A színek hatása az egészségünkre


2017
01.24.

egeszseg-szinei-1A zöldségek, gyümölcsök különféle formájúak, színűek, ízűek, méretűek és illatúak – változatosságukban van egészségünk titka! Vajon melyik mire jó? Melyik szín milyen tulajdonságaival szolgálja egészségünket?

Sárga, a jó egészség forrása

A sárga ételek (pl. citrom, ananász, káposzta, körte, paprika, spárga) telis-tele vannak C-vitaminnal, a legfontosabb immunvédő vitaminnal. A C-vitamin ellenállóvá teszi szervezetünket a baktériumok, vírusok és élősködők okozta fertőzésekkel szemben. Véd a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben, csökkenti a koleszterinszintet, csökkenti a meghűléses betegségek, a nátha tüneteit.

Fehér, a természetes karcsúsító

Testünk számára nélkülözhetetlen a fehérje. Nélkülük nincs növekedés, nincs gyógyulás. A fogyókúránál is hasznát veszed a fehérjedús ételeknek (pl. csirkehús, tofu, szója, halak), alacsony zsír és kalóriatartalmuk miatt.
A fehérjék aminosavakból épülnek fel, melyből húszféle létezik. Az állati eredetű élelmiszerek a teljes értékű fehérjék, viszont vegetáriánusként is válogathatsz a fehérje tartalmú finomságok között.

Zöld, a legjobb méregtelenítő

A zöld színű zöldségek és gyümölcsök a legjobb méregtelenítők magas víz-, klorofill- és rosttartalmuk révén. A klorofill vasat juttat a szervezetbe, tisztítja a vért, hozzájárul a máj hatékony működéséhez. A zöld finomságok kimossák a szervezetünkben felgyülemlett káros anyagokat, javítják a látást és a láb vérkeringését is, enyhítik a visszeresség okozta panaszokat.

Lila, az öregedés ellenszere

Érdemes minél többször fogyasztani lila színű zöldséget és gyümölcsöt, mert javítják a memóriát, hozzájárulnak az egészséges érrendszer működéséhez, lassítják az öregedést! Mivel kiváló antioxidánsok, megőrzik bőröd üdeségét, feszességét, hamvasságát.

Barna, az idegrendszer támogatója

A barna színt pl. a diófélék, magok, máj és teljes kiőrlésű gabona képviselik, melyek a legjobb B-vitamin források. A B-vitaminok idegeink táplálói, de ezen kívül az izmok, az emésztőszervek, és a máj is látja hasznát. Segítik a koncentráló készséget és javítják az emlékező képességünket. B-vitaminnal a hajunk, bőrünk, körmünk szépségét és egészségét is megőrizhetjük.

A narancssárga fiatalon tart

A narancssárga gyümölcsök és zöldségek a C-vitamin mellett a béta-karotinnak, vagyis az A-vitamin provitaminjának természetes forrásai. A szervezetben lévő karotin véd a káros UV-sugárzástól, segíti a szép barnulást, lassítja a bőröregedést és erősíti az immunrendszert is.

Piros, az erek védelmezője

A piros színű zöldségfélék és gyümölcsök színét a likopin adja, amely hatékony antioxidánsnak számít. A piros finomságok jó hatással vannak az emésztésre, csökkentik a szervezetben lévő rossz koleszterint, és még a szívünket is karban tartják.


Rendben

A weboldal további használatával hozzájárul a sütik (cookie-k) alkalmazásához.
Ide kattintva kaphat bővebb információt a sütikről és a beállításaikról.

Rendben