Nyáron is felléphet D-vitamin-hiány?


2018
06.13.

D-vitamin-kicsiTudtad, hogy egy felnőtt D-vitamin szükségletét már az is fedezi, ha elegendő időt tölt a szabadban, napfényben?

Vajon nyáron is felléphet D-vitamin-hiány? Szükséges pótolni a napsütéses hónapokban is?

Júniusban, júliusban és augusztusban a napsütéses órák száma ugyan szerencsénkre magas, de nem tartózkodunk kint sokat – kivéve a szerencsések, akik szabit vesznek ki. Nem is csoda, hiszen a napsugárzás káros hatásaitól tartunk és mindenki azt tanácsolja, hogy csak kora reggel vagy a délutáni órákban, naplemente előtt merészkedjünk az utcára, ha megakarjuk óvni bőrünket. Jól is van ez így, hisz már írtunk nektek mi is a leégés veszélyeiről, amit egy életre képes megjegyezni a bőrünk.

Szóval: D-vitamin pótlás nyáron?

A fentiek szerint igen is van létjogosultsága a D-vitamin nyáron történő pótlásának. Szintén erős érv, hogy egy nem is olyan régi felmérés alapján Magyarország lakosságának jelentős hányada szenved D-vitamin hiányában.

A D-vitamin több élelmiszerben is megtalálható, némelyikben egész magas arányban:

  • tej
  • máj
  • gomba
  • lazac
  • szardínia
  • makréla
  • tonhal
  • tojássárgája

Ha valamilyen gyógyszertári készítménnyel pótolnád a D-vitamint szervezetedben, választhatsz rágótablettát, filmtablettát, lágykapszulát, pezsgőtablettát, szopogatótablettát. A számodra megfelelő készítmény kiválasztásában, s annak adagolásában mindenképpen érdemes orvos tanácsát, véleményét kikérni, hiszen a D-vitamint is túl lehet adagolni. Ha kíváncsi vagy D-vitamin szintedre, laborvizsgálati mintavétellel és kiértékeléssel megtudhatod.


Rendben

A weboldal további használatával hozzájárul a sütik (cookie-k) alkalmazásához.
Ide kattintva kaphat bővebb információt a sütikről és a beállításaikról.

Rendben